Om man aldrig blivit mobbad, kan man då förstå hur det känns?

En sak som jag stör mig väldigt mycket på är mobbning! Jag förstår inte vad det ska vara bra för? Vad är syftet? Att få någon att tänka självmordstankar? Vad tjänar den som mobbar på att förstöra offrets liv? INGENTING!

Detta är bara ren dumhet att utsätta någon för detta. Att känna sig utfryst för att man inte är som alla andra är så fel. Inte konstigt att självförtroendet sjunker när man får massa blickar eller massa skitsnack bakom ryggen. Alla säger " var den du är" men när man är sig själv så blir man mobbad utav andra? Det är som att det finns några som sätter upp regler för hur man ska vara och följer man inte dem så blir man straffad.

Jag tror inte att den som mobbar mår bra själv och måste därför trycka ner andra för att känna att man är bra själv. Men bara för att man själv mår dåligt så ger det ingen rätt att trycka ner någon annan. Alla är vi olika och om man inte kan acceptera det så är det ju upp till den. Det är en sak att tänka det tyst om man nu tycker att en annan är fet, ful eller har glasögon eller liknande. Man ska ge fan i andras liv, lev ditt eget för jag tror att alla mår bäst av det. Försök aldrig att förändra någon annan än dig själv. Du är bra som du är!



Håll dina nära och kära hårt, släpp de aldrig för de kommer aldrig släppa dig!


Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Mamma

2011-01-21 @ 19:02:39
Postat av: Anonym

Det var kloka ord Elin !! Puss

2011-01-21 @ 19:03:38
Postat av: Lajsa'

så sant <33

2011-01-22 @ 14:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0